Spreekuur, ervaringen met huisartsenzorg
Spreekuur, ervaringen met huisartsenzorg
Spreekuur, ervaringen met huisartsenzorg
Toon alle
verhalen
Kies het
thema
Verhalen
Thema's
Voorwoord
Onderzoek en ervaringsverhalen
Het onderzoek – enkele resultaten
Visie op huisartsenzorg
Podcast
Colofon
Praktijk-inrichting
‘Deze huisarts kijkt verder dan de klacht’
Jarenlang shopte Henriëtte (59) bij verschillende huisartsen. Daarbij koos ze altijd bewust voor een vrouwelijke huisarts. Toen haar dochter naar de Vrije School ging, viel haar keuze op een praktijk met antroposofische huisartsen. ‘Hier kan ik zelf meepraten over wat er gebeurt’.
lees meer >
‘Ik moest met mijn plasje door de wachtkamer’
Haar huisartsenpraktijk voelt als een vertrouwde, veilige plek. Daarom blijft Veerle (31) er trouw patiënt. Ook al ziet ze verbeterpunten. De privacy in de wachtkamer en de wachttijd bijvoorbeeld.
lees meer >
‘Online kreeg ik binnen 20 minuten antwoord’
Al twee jaar heeft Kim (32) regelmatig contact met de huisarts via e-mail. Nu de praktijk ook een app en online portaal aanbiedt, is ze helemaal tevreden. Ze kan online herhaalrecepten aanvragen, afspraken maken, een e-consult aanvragen én chatten.
lees meer >
‘Soms vragen we een dubbel consult aan’
‘Het zou fijn zijn als in ons dossier zou staan dat we een licht verstandelijke beperking hebben. Dan krijg je meer aandacht.’ Wil (77) en Conny (67) vinden het belangrijk dat de huisarts de tijd neemt om alles goed uit te leggen. Daarom vragen ze soms een dubbel consult aan. Ook schrijven ze tevoren op wat de klachten zijn en welke vragen ze hebben voor de huisarts.
lees meer >
‘Deze huisarts kijkt verder dan de klacht’
‘Ik moest met mijn plasje door de wachtkamer’
‘Online kreeg ik binnen 20 minuten antwoord’
‘Soms vragen we een dubbel consult aan’
Meer informatie over huisartsenzorg vind je op
www.patientenfederatie.nl/huisartsenzorg